Педагогів атестуватимуть по-новому: яких змін очікувати
В Україні нещодавно набуло чинності нове Положення про атестацію педагогічних працівників. Документ розробили, щоб удосконалити та осучаснити механізм оцінювання роботи педагогів та усунути законодавчі колізії.
Про це повідомив один із його розробників, народний депутат від фракції «Слуга Народу», голова підкомітету з питань раннього розвитку та дошкільної освіти Володимир Воронов.
«Нова редакція Положення врахувала поглиблення процесів демократизації, дерегуляції та децентралізації в освіті, демонструє поглиблене ставлення до академічної свободи педагога, до академічної, кадрової й організаційної автономії закладу освіти тощо», – повідомив він.
Серед іншого, зокрема, ухвалені такі зміни:
✅ Врегульовано питання присвоєння педагогічних звань і кваліфікаційних категорій, зокрема, учителям, які не мають вищої освіти;
✅ Унормовано питання атестації педагогічних працівників, які мають навантаження з кількох навчальних предметів;
✅ При переході педагога в інші заклади освіти зберігаються педагогічні звання і кваліфікаційні категорії до наступної атестації;
✅ Проходження курсів профрозвитку, здобуття вищої та передвищої освіти наступні 5 років зараховуватимуть як підвищення кваліфікації;
✅ Педагоги, які викладають кілька предметів, отримали право самостійно обирати послідовність підвищення кваліфікації.
Крім того, уточнив нардеп, запроваджені нововведення для спільноти приватної освіти.
«Завдяки зусиллям саме моєї команди вперше заклади освіти приватної форми власності за рішенням їх засновника можуть створювати атестаційні комісії I рівня самостійно, або спільно з іншими закладами освіти (іншими СОД) на договірних засадах незалежно від кількості педагогічних працівників, які в них працюють», – розповів парламентар.
За його словами, коло педагогічних працівників, які можуть пройти сертифікацію поступово розширюється, однак механізм атестації все ще потребує доопрацювання, адже містить низку положень суб’єктивного характеру.
«Сподіваємося на якомога швидше напрацювання в Україні механізму та можливостей запровадження сертифікації педагогічних працівників на всіх рівнях освіти (у тому числі дошкільної освіти) та в усіх видах освіти, як такого, що забезпечує оптимальне незалежне оцінювання професійної діяльності педагога», – наголосив народний депутат.