Данило Гетманцев про досягнення українських портів, завдяки альтернативному морському коридору
Шість українських портів за перше півріччя 2024 року збільшили перевалку вантажів на 68%. Рішення залишити Стамбульську зернову ініціативу в історії та будувати свій альтернативний морський коридор виявилось стратегічно правильним.
Про це заявив народний депутат від «Слуги Народу», голова Комітету ВР з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев.
Він уточнив: за перше півріччя порти обробили 52,7 млн тонн вантажів, тоді як за аналогічний період 2023 року цей показник становив 31,3 млн тонн.
Парламентар акцентував, що понад 63,5 % вантажів становила агропродукція, понад 36% – продукція інших галузей, зокрема гірничо-металургійного комплексу.
«У І півріччі 2023 року ми були обмежені дією Стамбульської зернової ініціативи, що дозволяла транспортувати з трьох чорноморських портів лише аграрну продукцію, яку від початку 2023 року поступово пригальмовували росіяни», – нагадав народний депутат.
Тоді у І кварталі, зауважив Гетманцев, вдалось вивезти 10,4 млн тонн аграрної продукції, у ІІ кварталі – 5,7 млн тонн, а у липні її реалізація зупинилась – 0,26 млн тонн.
«Решту вдавалося витягувати завдяки Дунайському коридору, але він не міг задовольнити потреби України повною мірою, хоч і працював із рекордним навантаженням», – повідомив парламентар.
На його думку, рішення залишити Стамбульську зернову ініціативу в історії та будувати свій альтернативний морський коридор виявилось стратегічно правильним. Адже тепер Україна може відвантажувати продукцію будь-якої замовленої номенклатури, судна можуть рухатись вільно і безупинно, без двократних доглядів та отримання дозволів.
«Україна і до повномасштабної війни мала експортно-орієнтовану економіку, тому стабільна робота портового господарства та зростання морських перевезень відіграють ключове значення для нашої держави», – резюмував Данило Гетманцев.