Неякісні проєктування та будівництво: експерти зробили попередні висновки щодо деформації тунелю в столичному метро

Для відновлення синьої гілки метро в Києві ведуться підготовчі роботи: деталі

Сьогодні, 24 січня, отримано перші попередні висновки від Науково-дослідної судово-експертної установи щодо причин деформації тунелю, що призвело до зупинки руху поїздів між станціями «Деміївська»-«Либідська». Про це повідомляє Київська міська державна адміністрація.

«У своєму висновку науковці зазначили, що причиною є неякісні проєктні рішення з облаштування тунелю в межах аварійної ділянки. А також неякісні будівельно-монтажні роботи спорудження конструкції тунелю цієї ділянки», – зазначив Директор Департаменту транспортної інфраструктури Руслан Кандибор.

Руслан Кандибор зауважив, що саме цей відрізок тунелю проходить у надскладних гідрогеологічних умовах: ґрунти дуже водонасичені, з шаром торфу, дрібного і середнього піску.

Директор Департаменту транспортної інфраструктури наголосив, що це попередні висновки, адже експертне дослідження триває. Він нагадав, що експертне дослідження проводиться на виконання рішення міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (ТЕБ та НС).

«Остаточні результати будуть відомі після розкриття котловану. Тільки тоді експерти зможуть провести всі необхідні дослідження конструкції тунелю ззовні. Утім вже зараз ми бачимо, що причиною є неякісне проєктування та недбале виконання робіт, наслідки якого нині доводиться ліквідовувати», – сказав він.

Крім того, відповідно до висновків науковців, КП «Київський метрополітен» виконувало всі необхідні регламентні роботи з утримання та експлуатації перегінного тунелю. Зупинка руху поїздів цією ділянкою була своєчасною. Це дало змогу розпочати встановлення причин виникнення аварійної ситуації із залученням відповідних фахівців, а також виконання відновлювальних робіт.

Це попередні висновки, адже експертне дослідження триває. Воно проводиться на виконання рішення міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій.

«КП «Київський метрополітен» – це підприємство подвійного призначення, що забезпечує як транспортну функцію, так і цілодобове укриття населення під час повітряних тривог. Наголошую, що жодного дня станції «синьої» лінії не були зачинені: з 8 до 12 грудня працювали як укриття в цілодобовому режимі. У цей період призупинили рух поїздів лише на шести станціях цієї лінії. А вже з 13 грудня було організовано двосторонній рух двома коліями між станціями «Теремки»-«Деміївська», – на цьому наголосив начальник КП «Київський метрополітен» Віктор Брагінський.

Він нагадав, що сполучення між станціями метро «Либідська» та «Деміївська» наразі забезпечено наземним транспортом. Для зручності пасажирів зокрема створили чотири додаткові маршрути, на якому працює більш як 70 автобусів та 20 тролейбусів. Ця кількість наземного транспорту може перевозити в пікові години понад 14 тисяч пасажирів. Разом з тим, на ділянці між станціями «Теремки»-«Деміївська» пасажиропотік становить більше ніж 10 тисяч осіб.

Також Віктор Брагінський зазначив, що наразі всі фахівці докладають максимум зусиль, аби в найкоротші терміни ця ділянка метрополітену між станціями «Деміївська»-«Либідська» запрацювала у звичному режимі.

Читайте також: У Києві затримали керівника підрозділу «Київавтодору»: деталі

Актуальні, важливі й перевірені новини Київщини також читайте на нашій Facebook-сторінці і в Telegram-каналі.

Посилання на першоджерело